Optymalizacja

Optymalizacja stron to nic innego, jak dostosowanie treści i kodu strony internetowej lub całego serwisu, pod określonym kątem. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu i optymalizację treści.
Optymalizacja kodu to nic innego jak stworzenie strony pod kątem prędkości jej wyświetlania, zgodności ze standardami oraz pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.
Optymalizacja treści to ułożenie treści pod kątem tematycznym jak i wizualnym, oraz dopasowaniu odpowiednich słów kluczowych powiązanych tematycznie ze stroną. Słowa kluczowe powinny być powiązane tematycznie z naszą stroną i nie składać się z więcej niż 3 słów. Jeśli masz problem z dopasowaniem słów do swojej strony, zrobimy to za Ciebie.


Pojęcia związane z pozycjonowaniem stron.

  • PageRank - nota rankingowa (od 0 do 10) przyznawana na podstawie ilości linków wskazujących na daną stronę. Im wyższy wskaźnik PageRank, tym więcej linków prowadzi do danej strony.
  • SandBox - rodzaj filtru przydzielany przez wyszukiwarkę Google, polegający na wykluczeniu lub znaczącym obniżeniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania na dane słowo lub frazę. Często dotyczy nowych stron, zbyt silnie linkowanych, w krótkim okresie czasu.
  • Ban - wykluczenie strony z indeksu wyszukiwarki. Grozi stronom, które stosują wszelkie niedozwolone techniki mające na celu sztuczne zawyżenie pozycji w rankingu wyszukiwarek.
  • Anchor text - tekst zawarty w linku. Dobrze dobrane anchory to podstawa pozycjonowania na określone słowo lub frazy kluczowe.
  • Fresh Site Bonus - premia przyznawana nowym stronom, w postaci chwilowego podwyższenia pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • SERP (ang. Search EngineResults Page) - wyniki organiczne, ustalane na podstawie działania algorytmu wyszukiwarki.

  • Co mogę zyskać dzięki pozycjonowaniu?

    Zyski są dość oczywiste - zwiększenie liczby internautów odwiedzających witrynę, czyli potencjalnych klientów przekłada się na wzrost sprzedaży. Dobrze wypozycjonowany serwis, można również wykorzystać do zarabiania na reklamach czy programach partnerskich. Pozycjonowanie wpływa również pozytywnie na świadomość marki w Internecie. Pozycjonowanie jest również korzystne ze względu na relatywnie mniejsze koszty w stosunku do reklam płatnych oferowanych przez wyszukiwarki. Udowodniono również, ze internauci częściej klikają na organiczne wyniki oraz mają do nich większe zaufanie, niż do reklam płatnych umieszczanych z prawej strony wyników wyszukiwania.


    Systemy wymiany linków a pozycjonowanie stron.

    Coraz bardziej popularne stają się systemy wymiany linków. Aktualnie najpopularniejsze z nich to: Superstrony.com (tematyczne linki wysokiej jakości na stałe), Linkor, linkORN.pl, E-weblink.com (linki rotacyjne), SEO.net.pl (linki rotacyjne), Linkme (linki stałe), LiveLink (linki stałe), LinkujPro, link-vault.com (zagraniczny, linki stałe), Co-op (zagraniczny, linki rotacyjne). Z zagranicznych systemów szczególnie warty polecenia jest sytem Link Vault. Można też przetestować nowy system wymiany linków stałych - Receive Links, który zodbywa coraz większą popularność. Aktualnie jedynym systemem zgodnym z polityką popularnych wyszukiwarek jest system wymiany linków tematycznych wysokiej jakości Superstrony.com. Wymiana linków jaką oferuje ten system jest zalecana przez Google i wileu cenionych specjalistów od SEO. Moim zdaniem warto z niego korzystać by podnieść ranking swoich stron oraz usability (tak, usability również!). Korzystanie z pozostałych systemów grozi otrzymaniem filtra na pozycjonowane frazy. Korzystając rozsądnie z systemów wymiany linków można skutecznie wypromować serwis, należy się jednak liczyć z tym, że możliwy sukces będzie okupiony dużym ryzykiem, zwłaszcza w przypadku korzystania z systemów wymiany linków rotacyjnych. Należy jednak uważać, aby link z który znajduje się na naszej stronie nie wskazywał adresu strony sklasyfikowanej przez Google jako spam. Choć nie mamy wpływu jakie strony linkują do nas to jednak to my (webmasterzy serwisu) w pełni decydujemy do jakich treści linkujemy. Warto się nad tym zastanowić przed dodaniem strony do systemu wymiany linków. Nowe strony internetowe nie powinny być również pozycjonowane wyłącznie linkami rotacyjnymi.